050-2701712

מד לחות לקירות – לשימוש יום יומי

מד לחות לקירות

מד לחות לקירות הוא מכשיר הכרחי כדי למנוע כישלון בריצוף ובציפוי ולכן את הבדיקה מבצעים לפני ציפוי מגן או ביצוע הריצוף. זאת כיוון שכאשר רמת הלחות היא גבוהה היא עלולה להצטבר מתחת לריצוף, לשנות את צבע הריצוף, ליצור בועות בריצוף, הדבקה לא יציבה של האריחים או לחלופין לגרום להיווצרות עובש.

מד לחות בבית

רמת הלחות המקובלת בדרך כלל היא 75% לחות יחסית. קיימים שיטות שונות אשר משמשות למדידת לחות של הבטון בקיר. שתי השיטות משתמשות במד עכבה אלקטרוני לא הרסני אשר לא פוגע בקירות בזמן הבדיקה או מד לחות לקירות באמצעות קידוחים בקיר.

מדידה של הלחות

מד לחות לקירות אל הרס – הוא מכשיר המודד מיידית את רמת הלחות בנקודות ספציפיות לאורך הקירות. פעולה זו מונעת את הצורך להרוס ולפגוע בקירות. כמו כן ללא צורך בביצוע קידוח לתוך הבטון. מד זה מודד את תכולת הלחות הנחוצה על פי תקן ASTM F2659 . מדובר במכשיר אידיאלי להעריך בצורה מהירה ולא הרסנית את רמת הלחות בלוחות הבטון.

מד הלחות שומר את הנתונים באופן אוטומטי בזיכרון המובנה בו. מכשיר זה עמיד למים ולאבק כך שאפשר לערוך את הבדיקות בתנאי שטח כאשר יורד גשם, או גם אם קיימים תנאי שטח עם אבק.

מד לחות לקירות באמצעות קידוח – מכשיר המודד לחות וטמפרטורה ברצפות ובלוחות הבטון בתקן של ASTM F2170 מחדירים לקידוחים בבטון את סמני המכשיר והם מסוגלים לבצע מדידה מיידית של הלחות היחסית והטמפרטורה בעזרת אפליקציה לטלפון או מכשיר DPM מתקדם.

מבחינה. טכנולוגית. נחוצים שלושה מדידים עבור שטח בגודל של 100 מ"ר ומדיד נוסף עבור כל 100 מ"ר נוספים. המדיד מוכנס לקדח של 3/4" ומכוסה לאחר מכן במכסה צהוב. המדיד מעביר את הנתונים דרך ה Bluetooth  ולאחר מכן ממשיך במדידה למשך שלושה שבועות נוספים באופן עקבי.

מדידות בתנאי שטח

התנאים הסביבתיים הם גורמים מרכזיים אשר משפיעים על ביצוע הציפוי על מבנה הפלדה וחומרים שונים אחרים. מדי נקודת טל וטמפרטורה משמשים לפיקוח על תנאי הסביבה לפני הצביעה, במהלכה וגם לאחר מכן. המכשיר בודק את העמידה בדרישות התקן. ISO 8502-4 עבור הכנת המשטח לצביעה, כמו כן הוא בודק את התנאים הסביבתיים ועונה על הדרישה של יצרני הצבע.

זאת כדי לראות אם קיים הפרש של לחות בגובה של 3 מעלות בין הטמפרטורה של האלמנט הנצבע לבין נקודת הטל. כדי לוודא שלא תיווצר לחות על פני השטח במהלך הצביעה, קיימים שני סוגים של מכשירי מדידת נקודת טל וטמפרטורה למדידת תנאי הסביבה מכשיר DPM רגיל ודוגם הנצמד לאלמנט לתקופה ארוכה.

דוגם נקודת טל וטמפרטורה – גשש המתחבר בצורה מגנטית למבנה הפלדה לניטור תנאי הסביבה עד ל 200 ימים. המכשיר מודד ומתעד תנאי סביבה הכוללים תנאי אקלים של לחות יחסית, טמפרטורת אוויר, טמפרטורה על פני השטח טמפרטורת נקודת טל וההבדל בין טמפרטורות פני השטח והטל.

מד נקודת טל וטמפרטורה – מכשיר שמודד תנאי אקלים וסביבה הכוללים: לחות יחסית, טמפרטורת אוויר, טמפרטורת נקודת הטל. מהירות הרוח. וכן ההבדל בין טמפרטורת פני השטח לנקודת הטל.

 

 

 

הקלד/י מילה לחיפוש..

התחל שיחה
צריכים עזרה?
הי, איך אפשר לעזור?