050-2701712

מכשירי מדידה ובדיקה – הסוגים השונים

מכשירי מדידה

קיים מגוון של מכשירי מדידה המיועדים לפתור או למנוע תקלות בתחומים שונים בעבודה. מד הבודק טמפרטורה בתנור, מד לחות בטון, מד נקודת הטל והטמפרטורה, מד עובי דופן, מד קשיות, מד מליחות, מד חספוס וטיב שטח, מד עובי ציפוי וצבע ועוד.

מכשירי מדידה ובדיקה

ערכת מכשירי מדידה מכילה גוף תצוגה המשותף לכל מכשירי המדידה PosiTector בהחלפת החיישנים כל מכשיר בודק סוג אחר של בדיקה.

מד אדהזיה

בודק חוזק הדבקה של מגוון ציפויים לחומרים שונים כמו מתכת, עץ, בטון וחומרים קשיחים אחרים. החוזק חייב לעמוד בתקני איכות עבור ציפויים שונים כמו עמידות ציפוי צבע, עמידות חוזק הדבקה של אריחים ושכבות הבטון.

מדידת עובי ציפוי וצבע

עובי הצבע והציפוי הנכון מבטיחים ביצועים איכותיים. מדידה זו חשובה מאד והיא מתבצעת במהלך היישום של ציפוי מגן . מדידת עובי הצבע תורמת לשלוט ביעילות של החומר. המטרה היא לבצע באפקטיביות את היישום ולשמור על איכות העבודה והגימור. קיים טווח יעד של עובי לצבע כדי להשיג ביצועים איכותיים ואופטימליים.

מדידת מליחות

מלחים מסיסים אינם נראים לעין המתבונן. אם קיימים מלחים על המשטח בכמות מספקת הם עלולים למשוך לחות דרך הציפוי ולגרום לכשל של הציפוי עקב מתח אוסמוטי והיווצרות של בועות. לכן לפני היישום בפועל חשוב לנקות משטחי פלדה ומשטחים שונים אחרים המיועדים לציפוי ורק לאחר הניקוי לבדוק את רמת המליחות. הבדיקה נעשית בשיטת Bresle מצמידים מדבקה או טבעת מגנטית למשטח טבעת המכילה נפח מים. מים אלה ממיסים מלחים אשר נמצאים על פני השטח ומעלים את מליחות המים. העלייה הנמדדת קובעת את ריכוז המלחים על המשטח באמצעות מכשירי מדידה ובדיקה מדויקים.

מדידת חספוס וטיב שטח

עמידות של הציפוי למשך זמן ארוך תלויה בטיב הכנת השטח – עומק החספוס עומק נמוך עלול להפחית את חוזק ההידבקות של הציפוי. עומק גבוה מדי עלול לגרום לכיסוי לא מספיק של הציפוי. מסיבות אלה חשוב לבדוק את פרופיל פני השטח, כדי להבטיח צביעה איכותית ואחידה

מדידת קשיות

בדיקת קשיות קובעת את איכות החומר. בודקת תיקונים ומגינה מפני כשלים . בציפוי. קיימים מדדי קשיות לבדיקת חומרים לא מתכתיים ורכים, וקשיות של מתכות רכות כמו אלומיניום, מידת קשיות לפלסטיק קשיח ופלסטיק מחוזק בסיבים.

מדידת עובי דופן

מכשיר הבודק את עובי הקיר העשוי מחומרים שונים: פלדה, פלסטיק ועוד. המדידה מתבצעת בעזרת טכנולוגיית אולטרסאונד שהיא טכנולוגיה  אידיאלית למדידת השפעות של קורוזיה או שחיקה על מכלים צינורות וכל מבנה בעל גישה מוגבלת לצד אחד. היא בודקת את אובדן עובי החומר בשל קורוזיה או שחיקה והיא חיונית לאבטחת האיכות.

מדידת רציפות צבע 

לאחר שצובעים חשוב לוודא ולבדוק את רציפות הצבע. צביעה דקה מדי עלולה לחשוף את המשטח מתחת. אם קיימים קרחות הם יהפכו במהירה למקורות קורוזיה אשר יכשילו את הציפוי.

 

 

 

 

הקלד/י מילה לחיפוש..

התחל שיחה
צריכים עזרה?
הי, איך אפשר לעזור?