050-2701712

מכשירי מדידה מדויקים והשימוש הנרחב בהם

מכשירי מדידה מדוייקים

כדי לבדוק תהליכי עבודה, ייצור ובקרת איכות שונים של חומרים ושל טיב העבודה נחוצים מכשירי מדידה מדויקים. מכשירים אלו מבטיחים רמת דיוק גבוהה של העבודה שהתבצעה, בדיקה של עמידה בתקנים הנדרשים, בדיקה של טיב המוצרים וכן איתור של תקלות ובלאי בעבודה. מכשירי מדידה אלה הופכים את העבודה לקלה יותר היות שהם מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות ביותר.

סוגי מכשירי מדידה מדויקים

קיימים סוגים שונים של מכשירי מדידה מדויקים הם נחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: מכשירים אופטיים, מכאניים ואלקטרונים.

מכשירי מדידה מכאניים – מכשירים הנמצאים בשימוש יום יומי וידני. הם מבצעים מדידות ומאתרים תקלות, מדידת עובי דופן, קיימים מכשירים שונים אשר נבדלים זה מזה בשיטת עבודתם וברמת הדיוק שלהם.

מכשירי מדידה אלקטרוניים – הם מציגים את תוצאות של המדידה שהם מבצעים על צג דיגיטלי המיועד לכך.

מכשירי מדידה אופטיים – מכשירי מדידה אופטיים הם מתוחכמים מאד הם מבצעים מדידות מדויקות ביותר בתחומים מגוונים וקיימים גם כאלה שמבצעים חישובים והכל במהירות מקסימלית.

במקום לסחוב מכשירי מדידה שונים בתיק כדי לבצע כמה מדידות בעבודה קיימת ערכת מדידה אחת של posit Ector  אשר מכילה גוף תצוגה מתקדם או רגיל ועל גוף התצוגה מחברים גששים שונים לבדיקה של פרמטרים מגוונים כמו: איכות החומר, עובי הצבע על גבי מתכות שונות, עובי הצבע על חומרים לא מתכתיים כמו: עץ או בטון, מודדים מליחות, דרגת קשיות של כל מדידה בעזרת גשש שונה המתחבר אל גוף המכשיר.

ערכת המדידה מתבססת על משטח Posit Ector רב תכליתי חדיש בעל מסך מגע צבעוני גדול וזיכרון. הגששים למדידות השונות מתחברים למשטח זה ויוצרים כל פעם מכשיר מדידה אחר שלם.

גששים שונים לביצוע מדידות מדויקות

כיצד מבצעים את הציפוי שיתאים לגובה הפרופיל על משטח הפלדה? קיימים שלושה סוגי מכשירי מדידה מדויקים למדידת גובה פרופיל פני השטח, מהשיא עד עומק החספוס. עומק חספוס נמוך עלול להפחית את חוזק ההידבקות של הציפוי, עומק חספוס גבוה מדי עלול לגרום לכיסוי של הציפוי שאינו מספיק ואינו רצוי. לכן חשוב למדוד את פרופיל פני השטח לפני פעולת הציפוי כדי להבטיח צביעה איכותית ואחידה. זאת באמצעות מכשרי מדידה מדויקים למדידת הפרשי גבהים וצורת החספוס של פני השטח.

קיימים מכשירים המודדים את רציפות הצבע לאחר ציפוי המגן. במקרים האלה חשוב לוודא שלא קיימים פגמים או אי רציפות אשר חושפים את המצע מתחת הציפוי. באמצעות המכשור המתוחכם בודקים אם קיימים אזורים אשר הציפוי עליהם דק מדי, אם קיימים מקומות שיש בהם חורי ראש סיכה, או קרחות.

פגמים אלה יהפכו למוקדי קורוזיה אשר יכשילו את הציפוי. לא ניתן להבחין בהם בעין רגילה אלא באמצעות שני מכשירים ללא הרס המיועדים לאתר פגמים אלה: מד רציפות צבע במתח נמוך, ומד רציפות צבע במתח גבוה.

הקלד/י מילה לחיפוש..

התחל שיחה
צריכים עזרה?
הי, איך אפשר לעזור?